Nowości:

Zdjęcia i ilustracje

Zdjęcia i ilustracje

Jeśli wykorzystujesz fotografie czy ilustracje, powinny one być na tyle ciekawe, by zatrzymać wzrok znudzonego, zapracowanego, czy też zajętego czymś innym czytelnika. W przeciwnym razie będziesz po prostu wypełniał nimi kosztowną przestrzeń reklamową. Zdjęcia reklamowe mogą być czarno-białe bądź kolorowe. Mogą być drukowane w sposób dający efekt realistyczny (w przypadku zdjęć czarno-białych nazywa się to rastrowaniem, zaś w przypadku zdjęć kolorowych separacją kolorów), bądź też z wykorzystaniem efektów specjalnych, które zmieniają ich wygląd. Na przykład: jeśli twój produkt jest wyjątkowo miękki, zrób zdjęcie śpiącego na nim kota albo tuzina jajek, które spadając odbijają się od produktu – ale się nie rozbijają. Jeśli sprzedajesz bardzo duże ciastka, zrób im zdjęcie od dołu, by wydawały się tak duże jak dom, albo umieść na pierwszym planie ciastko, a w tle słonia, tak by oba przedmioty na zdjęciu wydawały się takich samych rozmiarów. Oczywiście wszyscy będą wiedzieć, że nie jest tak w rzeczywistości, ale mimo to przekażesz im konkretną informację o produkcie. Jeśli w reklamie kładziesz nacisk na szybką dostawę produktu, użyj ilustracji, na której twój produkt „startuje” z jednej strony reklamy, zostawiając za sobą smugi powietrza. Jeśli twój budżet jest zbyt mały na zamieszczenie oryginalnej fotografii, możesz kupić standardowe zdjęcie danego produktu od zawodowego fotografa. Powinien on mieć setki zdjęć, którymi można zilustrować niemal każdy temat.