Nowości:

Makieta

Makieta

Makieta to rysunek reklamy, często wykonany mazakami, który wyglądem ma jak najbardziej przypominać gotowe ogłoszenie. Szkic mówi: „oto pomysł, nad którym pracujemy”, zaś makieta pokazuje, jak ten pomysł będzie wyglądał w rzeczywistości. Opracowanie makiety jest czasochłonne, a zatem i kosztowne. Powinieneś zawsze żądać zrobienia makiety, jeśli ogłaszasz się w poważnym czasopiśmie, ale możesz z niej zrezygnować w przypadku zamieszczanych w gazecie, rutynowych ogłoszeń o wyprzedaży towarów. Reklama pokazana na tablicach w tej książce miała się ukazać w codziennej gazecie i na dodatek nie zawierała ani fotografii, ani skomplikowanych elementów graficznych. W tym wypadku nie było zatem potrzeby, by sporządzać osobną przed opracowaniem oryginału ogłoszenia. Proces przygotowywania oryginału gotowego do druku nazywamy łamaniem. Grafik składa tekst, ilustracje, zdjęcia oraz pozostałe elementy w takiej formie, w jakiej będą drukowane w drukarni lub odtwarzane w mediach. Sam materiał w gotowej formie nazywany jest popularnie gotowcem. Tablica 4 pokazuje, jak wyglądał gotowiec przy opracowywaniu naszego ogłoszenia – „niebo a ziemia” w porównaniu z pierwszym szkicem. Jeśli chcesz sprawdzić, jak twoja reklama będzie wyglądać w druku, poproś projektanta, drukarnię albo czasopismo o sporządzenie odbitki próbnej. Ozalid to najprostszy typ odbitki próbnej, który nie uwzględnia kolorów. Zdjęcia, tekst oraz inne elementy projektu wydrukowane będą na nim w jasnoniebieskim kolorze, na kremowym papierze. Natomiast tzw. kromaliny (chromalins) są droższe, ale pozwalają ci sprawdzić kolory przed drukiem. Rromalin to odbitka próbna, która pokazuje, jak będzie wyglądać wydrukowane kolorowe ogłoszenie https://anonserek.pl/humor.