Nowości:

Googiel jak Digg?

Googiel jak Digg?

Od kilku co najmniej miesięcy przewija się dyskusja odnośnie wpływu klikalności linków na pozycje w SERP-ach. Konserwatyści nie chcą słyszeć o tym, by linki jako takie straciły swój priorytet w algorytmie ustalającym pozycje. Postępowcy z kolei twierdzą, że googiel w jakimś jednak konkretnym celu udostępnia za darmo np. Analytics…

Serwis Googlified znalazł ciekawy eksperyment przeprowadzany na wybranych użyszkodnikach szukajki, w którym mogą oni oceniać poszczególne pozycje zwrócone w SERP-ie. Na podobnej zasadzie działają Digg, czy Wykop.

Oprócz podnoszenia pozycji oraz “zakopywania” istnieje możliwość dodania linki, która najbardziej według użyszkodnika pasuje do szukanej frazy. Notka o eksperymencie znajduje się na podstronie Google-Labs. Poniżej screen, jak to wygląda w praktyce:

Googiel jak Digg

Wprawdzie niekoniecznie to będzie wprowadzone w ogólnodostępnej wersji szukajki, ale jeśli jesteś “pozycjonerem-konserwatystą”, to radzę jeszcze raz przemyśleć swoje stanowisko… I powoli rozglądać się za armią Chińczyków do kilkania. 😉